Thursday 6 February 2014

Saat kita merangka,Tuhan dah siap merencana......

Apabila sandarannya adalah sekeping daging yang namanya hati.................................................

            Sakit putus cinta,aku pernah rasa
            Kalau kata tak sakit,itu aku tipu
            Sakit kena tipu,itu juga aku tahu
            Sakit hati nak padam
            Sakit otak nak hadam

            Siapa kata aku tak marah?
            Siapa tahu aku tak kesah?
            Mahu aku amuk dan culik senyumnya dia
            Mahu aku koyak-koyak mulut yang berjanji
            Mahu aku rodok dan robek dada yang ada hati
            curi dan bawa lari
            biar perasaannya mati
            sama bisa macam aku rasa
            biar jadi macam Awang dengan Dayang

            Janji....
            Janji itu cuma aku dengan dia
            Masa dia sayang aku,aku sayang dia
            Depan aku,itulah dia...belakang aku?Itu lain cerita..
            Janji itu cuma janji aku dengan dia
            Tanpa ada saksi dan kadi
            Esok lusa entah apa bakal jadi
            Tanpa tahu tertulis atau tidak aku untuk dia?

            Aku marah...mahu lepas pada siapa?
            Aku kesal...mahu dakwa atas apa?
            Kami baru merangka
            Tuhan dah siap merencana
            Siapa boleh baca cerita esok lusa
            Walau semalam tidurku ber air mata
            Hari ini aku masih bangkit juga
            Masih ada luka,masih terngiang janji dia

            Siapa kata aku lupa?
            Aku masih mahu ingat dia walau esok lusa masih terjaga
            Supaya aku sentiasa bersiaga dan bersedia
            Menjaga langkah menjadi seorang dewasa
            Yang pahit aku telan,yang manis masih ada jadi kenangan
            Aku pernah janji cuma mahu dia gembira
            Tengok dia senyum apa saja untuk dia
            Kenapa cuma dulu,sedang aku masih orang yang sama
            Biarlah dia bahagia,walau bukan aku dengan dia...

            Siapa boleh baca cerita esok lusa
            Saat kita baru merangka
            Tuhan dah siap merencana

Untuk manusia yang sabar,perkhabaran gembira itu ada....

"Awak sayang saya?"
"Sayang gila............."
"Sayang banyak mana?"
"Luas macam laut"
"Sayang sampai bila?"
"Mahu sampai syurga"
"Sayang saya sorang?"
"Satu...sampai hujung nyawa"
  :)





























No comments:

Post a Comment